Dupa 1990 natiunile lumii,
cele care erau intalnite traditional pe mare, nu au mai construit nave
militare, nici corvete, nici submarine si cu atat mai putin portavioane sau
nave de transport navele de asalt.
Asa s-a ajuns ca foste mari
puteri ale lumii sa aiba in exploatare si comanda cate un portavion cum e cazul
englezilor italienilor, francezilor, rusilor, tailandezilor(da!, au un
portavion).
Statele cu economia in
expansiune au investit in portavioane si submarine, altele si au construit
marina militara moderna.
Chinezii folosesc tot ceea
ce gandirea navala sovietica a avut de varf, ultima lor achizitie fiind
portavionul Variag care statea pe tarmul ucrainean de doua decenii. L-au adus
acasa dupa peripetii pe mare si acte de eroism si acum e functional.
Indienii construiesc un
portavion si mai au unul, tehnologia, proiectul ideea si sistemele de armament
sunt fireste rusesti. Indienii au inchiriat si un submarin nuclear rusesc,
Nerpa, submarin cu poveste si scufundare pe care l-au ridicat la suprafata si
l-au dat indienilor in leasing, pentru trainingul echiajelor de submarin.
Cine nu stie ca in efortul
de inzestrare al marinei iraniene, pe langa atatea arme rusesti sunt si
submarinele din clasa Kilo, trei dintre ele au hartuit americanii in Primul
Razboi din Golf si nu au fost gasiti.
Brazilienii construiesc
submarine nucleare sub asistenta franceza, sunt din clasa Scorpene si vecinii
lor argentinieni au si ei in constructie un portavion.
Un submarin, o corveta, un
portavion sau o nava de asalt nu se ridica peste noapte. Dupa proiect si
executie este necesar ca nava sa fie inzestrata cu sisteme de armament si apoi
ea intra in probe cativa ani pana cand va deveni operativa.
http://cpoalelungi.blogspot.ro/2013/09/lumea-si-portavioanele.html
http://cpoalelungi.blogspot.ro/2013/09/lumea-si-portavioanele.html
No comments:
Post a Comment