Industria constructiilor de nave are un rol foarte important pentru
transporturi, comert, industria siderurgica, industria de aparare si nu numai.
Nava este un oras plutitor, pe corpul careia se asambleaza materiale si
echipamente produse de cele mai diverse ramuri industriale.
Industria navala este o industrie de sinteza.
Dezbaterile au vizat industria navala, dimensiunile si inceputurile
alaturi de dl conf. univ. Constantin
Ardeleanu, prodecan al Facultatii de Istorie, Filosofie şi Teologie, Universitatea
„Dunărea de Jos” din Galaţi, specializat in istoria Dunării, care a prezentat o
parte din rezultatele cercetarii facute
in cadrul unui interesant proiect international, coordonat de Institutul
International de Istorie Sociala, cu titlul: In aceeasi barca? Forta de munca
din santierele care construiesc si repara nave: o istorie globala a muncii
(1950-2010).
S-a studiat ce s-a intamplat cu forta de munca din santierele navale
dupa cel De-al Doilea Razboi Mondial si
pana in prezent, dintr-o perspectiva istorica globala si intalnirea cu seniorii
navali galateni a fost de bun augur, paleta informationala fiind diversificata,
acestia ei insisi fiind adevarate izvoare de informatii!
O intalnire interesanta pentru care multumesc secretarei stiintifice
doamna Silvia Panaite si domnului Gelu Kahu marele senior al industriei navale
romane!
No comments:
Post a Comment