Tuesday, October 8, 2013

Intretinerea motoarelor marine

 

Spre deosebire de motoarele auto, motorul de ambarcatiune functioneaza la turatii ridicate si sub sarcina ca mai apoi sa stationeze poate cu mult mai mult decit e cazul.
Astazi, motoarele marine sunt cu mult mai bine facute decit predecesoarele, nemaiaparind probleme mecanice reale, atit timp cit ele sunt bine intretinute.
Intretinerea pompei de apa. Majoritatea motoarelor de ambarcatiune suntsele racite cu apa pompata din exterior. Aceasta apa este circulata de o pompa care contine un rotor de plastic sau din cauciuc si astfel se realizeaza circularea apei in motor.
Reziduurile si diversele impuritati ajung la rotorul pompei, il uzeaza sau chiar distrug.
De asemenea, daca motorul este in repaus o perioada mai mare de timp, de citeva luni, uneori cauciucul rotorului pompei se farimiteaza sau chiar rupe. Prevenirea se face simplu, prin inlocuirea rotorului pompei de apa, dupa citeva sezoane. Daca rotorul cade chiar in momentul fuctionarii, semnele care anunta necesitatea schimbari sunt cele care tin de supraincalzirea motorului si de cresterea temperaturii.
Uleiul Schimbarea uleiului - motoarele marine, in mod obisnuit, nu functioneaza mai mult de 60-80 ore pe an si din aceasta cauza se recomanda schimbarea corespunzatoare a uleiului.
In mod obisnuit, se recomanda ca la finalul fiecarui sezon sa se schimbe uleiul si filtrul, cel putin o dat ape an.
Daca uleiul vechi, plin de reziduuri, intra in motor cind acesta e stocat, se va transforma intr-un component reactiv, coroziv, cu calitati chimice acide, cu efect asupra componentelor motorului. Se recomanda curatirea generala de uleiul folosit inante de conservarea motorului.
Injectoarele - majoritatea motoarelor marine folosesc injectoare in procesul de alimentare cu combustibil si acestea odata cu timpul, si cu exploatarea, incepe sa se blocheze sa dea rateuri . Pentru a evita un asemeea comportament, se recomanda ca in ultimul plin de combustibil sa adagati o solutie aditiv care sa ajute la curatirea injectoarelor, inainte ca motorul sa fie conservat.
Bateria - tine citiva ani, in mod normal, daca e corespunzator intretinuta. Se recomanda sa aveti un intrerupator general dar sa si vrificati circuitele pentru a nu ramine in cuplare eventuali consumatori. Pentru perioade mai lungi de timp, cind barca sta pe uscat, se recomanda decuplarea bateriei.
Sistemul de ungere al outdrive ului sau motorul outboard, trebuie sa ramina corespunzator lubrifiate, ansamblul transmisiei verficindu-se prin actonarea cu mina pentru a se vedea daca toate componentele se misca usor si se verifica de asemenea si nivelul lubrifantului.
Rezervorul care contine lubrifiant trebuie sa nu aiba urma de apa sau de condens, inspectia trebuie facuta minim anual odata cu verificarea stari componentelor.
Modulul de Control Electronic (ECM) regularizeaza curgerea de aer si combustibil stabilizeaza amestecul in corespondenta cu sistemul de aprindere. O alta functie importanta a modulului ECM consta in stocarea datelor operationale ale motorului pe perioada de functionare a acestuia.Mecanicii certificati au dispozitive digitale de diagnoza cu care se pot conecta la modulul ECM rezolvind probleme si analizind starea de fapt a motorului.
Anozii - Sunt proiectati pentru a fi sacrificati, prin electroliza, ei sunt cuplati pe partea exterioara si imersa a carenei sau partii de motor imersata, sunt facuti de regula din zinc, se deteriorefel se evita participarea altor parti din corpul navei la procesul intens de coroziune.Costul de schimbare al anozilor nu este scump, oricum este mic decit pagubele pe care le poate produce.

No comments: