Spre deosebire de motoarele auto, motorul de ambarcatiune functioneaza
la turatii ridicate si sub sarcina ca mai apoi sa stationeze poate cu
mult mai mult decit e cazul.
Astazi, motoarele marine sunt cu mult mai bine facute decit predecesoarele, nemaiaparind probleme mecanice reale, atit timp cit ele sunt bine intretinute.
Intretinerea pompei de apa. Majoritatea motoarelor de ambarcatiune suntsele racite cu apa pompata din exterior. Aceasta apa este circulata de o pompa care contine un rotor de plastic sau din cauciuc si astfel se realizeaza circularea apei in motor.
Astazi, motoarele marine sunt cu mult mai bine facute decit predecesoarele, nemaiaparind probleme mecanice reale, atit timp cit ele sunt bine intretinute.
Intretinerea pompei de apa. Majoritatea motoarelor de ambarcatiune suntsele racite cu apa pompata din exterior. Aceasta apa este circulata de o pompa care contine un rotor de plastic sau din cauciuc si astfel se realizeaza circularea apei in motor.
Reziduurile si diversele impuritati ajung la rotorul pompei, il uzeaza sau chiar distrug.
De
asemenea, daca motorul este in repaus o perioada mai mare de timp, de
citeva luni, uneori cauciucul rotorului pompei se farimiteaza sau chiar
rupe. Prevenirea se face simplu, prin inlocuirea rotorului pompei de
apa, dupa citeva sezoane. Daca rotorul cade chiar in momentul
fuctionarii, semnele care anunta necesitatea schimbari sunt cele care
tin de supraincalzirea motorului si de cresterea temperaturii.
Uleiul Schimbarea uleiului - motoarele marine, in mod obisnuit, nu functioneaza mai mult de 60-80 ore pe an si din aceasta cauza se recomanda schimbarea corespunzatoare a uleiului.
Uleiul Schimbarea uleiului - motoarele marine, in mod obisnuit, nu functioneaza mai mult de 60-80 ore pe an si din aceasta cauza se recomanda schimbarea corespunzatoare a uleiului.
In mod obisnuit, se recomanda ca la finalul fiecarui sezon sa se schimbe uleiul si filtrul, cel putin o dat ape an.
Daca
uleiul vechi, plin de reziduuri, intra in motor cind acesta e stocat,
se va transforma intr-un component reactiv, coroziv, cu calitati chimice
acide, cu efect asupra componentelor motorului. Se recomanda curatirea
generala de uleiul folosit inante de conservarea motorului.
Injectoarele
- majoritatea motoarelor marine folosesc injectoare in procesul de
alimentare cu combustibil si acestea odata cu timpul, si cu exploatarea,
incepe sa se blocheze sa dea rateuri . Pentru a evita un asemeea
comportament, se recomanda ca in ultimul plin de combustibil sa adagati o
solutie aditiv care sa ajute la curatirea injectoarelor, inainte ca
motorul sa fie conservat.
Bateria -
tine citiva ani, in mod normal, daca e corespunzator intretinuta. Se
recomanda sa aveti un intrerupator general dar sa si vrificati
circuitele pentru a nu ramine in cuplare eventuali consumatori. Pentru
perioade mai lungi de timp, cind barca sta pe uscat, se recomanda
decuplarea bateriei.
Sistemul de ungere al
outdrive ului sau motorul outboard, trebuie sa ramina corespunzator
lubrifiate, ansamblul transmisiei verficindu-se prin actonarea cu mina
pentru a se vedea daca toate componentele se misca usor si se verifica
de asemenea si nivelul lubrifantului.
Rezervorul
care contine lubrifiant trebuie sa nu aiba urma de apa sau de condens,
inspectia trebuie facuta minim anual odata cu verificarea stari
componentelor.
Modulul de Control Electronic (ECM) regularizeaza
curgerea de aer si combustibil stabilizeaza amestecul in corespondenta
cu sistemul de aprindere. O alta functie importanta a modulului ECM
consta in stocarea datelor operationale ale motorului pe perioada de
functionare a acestuia.Mecanicii certificati au dispozitive digitale de
diagnoza cu care se pot conecta la modulul ECM rezolvind probleme si
analizind starea de fapt a motorului.
Anozii -
Sunt proiectati pentru a fi sacrificati, prin electroliza, ei sunt
cuplati pe partea exterioara si imersa a carenei sau partii de motor
imersata, sunt facuti de regula din zinc, se deteriorefel se evita
participarea altor parti din corpul navei la procesul intens de
coroziune.Costul de schimbare al anozilor nu este scump, oricum este mic
decit pagubele pe care le poate produce.
No comments:
Post a Comment